360Motion_DEF
Hoe maak je een

360-graden video?

“Camera loopt, take 1, actie!”, de eerste keer dat wij die woorden uitspraken is nu zo’n tien jaar geleden. Het resultaat? Een heleboel ervaring. En dat zorgt ervoor dat we nu precies weten wat er nodig is vóór we gaan filmen, tijdens het filmen én na het filmen. Omdat alles draait om de juiste storytelling en geslaagde opnames op locatie, zijn we niet alleen een stuk efficiënter, maar kunnen we ook elke uitdaging aan. Hieronder leggen we ons proces uit in drie stappen.

Concept

1

Wat wil je vertellen, waarom en hoe? Kortom: wat is je doel? Als je dit helder hebt kunnen we beoordelen of 360 graden-video de juiste manier is om dit te behalen. Vervolgens brengen we in kaart wat er gefilmd wordt, wie of wat er naar voren moet komen en hoe de planning eruitziet.

Productie

2

Heel veel onnodig materiaal schieten of er juist tijdens de montage achter komen dat je essentiële beelden mist: onvoorbereid op pad gaan is nadelig en kost tijd. Daarom stellen we altijd van tevoren een shotlist op, zo weten we op locatie precies wat we in beeld moeten brengen.

Oplevering

3

Na het filmen duiken wij de montage in: we verwerken de opnames in 8k-beelden en met software ‘stitchen’ we die vervolgens. We verwerken de opnames zodat ze perfect aansluiten op het concept en leveren het toegankelijk op voor de kanalen waarop je het wil gebruiken.

Hoe kijkt jouw doelgroep?

VR Bril

Wil je voor een full-experience een VR-film laten maken? Geen probleem, je doelgroep stapt straks zo jouw wereld in kijkt letterlijk z’n ogen uit.

Web

Moet jouw 360 graden-ervaring door iedereen online bekeken worden? Wij leveren de beelden zo aan dat het naadloos te integreren is op je website.

Mobiel

De wereld is ‘mobile first’: websites worden voor het grootste deel via smartphones bezocht en we mogen social media niet vergeten. Is je doelgroep ook mobile first, dan stoppen ze straks met scrollen bij jouw video.